سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

گلاب، خوش بوی گندزداست

  • کد خبر: ۳۵۰۰۲
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
گلاب، خوش بوی گندزداست
گلاب یا آب گل سرخ، از گونه‌ای خاص به نام “گل رز محمدی” تهیه میشود. ابتدا گل‌ها را برداشت کرده، سپس گلبرگ‌ها را جوشانده و آب استخراج شده را در بطری‌های مخصوص نگه میدارند. گلاب علاوه بر بو و طعم بینظیر و مطبوعی که دارد؛ دارای خواص بیشماری است که در طب قدیم ایرانی نیز به استفاده از آن سفارشات بسیار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، گل محمدی از خانواده‌ی گل سرخ با گل برگ‌هایی به رنگ صورتی است. این گل‌ها در خرداد ماه ظاهر می‌شوند و  گلاب‌گیری انجام می‌گیرد. گل محمدی رایحه‌ی خوشی دارد، به همین ترتیب گلاب نیز همین رایحه‌ی خوش را در خود تثبیت می‌کند.
براساس مدارک موجود، ایرانیان اولین قومی بودند که از «گل سرخ»، گلاب و اسانس آن را به روش تقطیر به دست آوردند و سپس این فن را به سایر نقاط دنیا انتقال دادند. «ابن سینا» دانشمند بزرگ ایرانی، تحقیقات وسیعی در مورد استخراج اسانس‌ها به روش تقطیر داشته است.

نام گلاب با فرهنگ سنتی و باور‌های مذهبی مردم نیز درآمیخته است. گلاب خاص ایران است و مهم آن است که فقط در شهر کاشان به عمل می‌آید.

گلاب همان عرق گونه‌ای از گل رز (گل محمدی) است که طبع سردی دارد و مصرفش برای تقویت ریه، مغز، قلب و حواس پنجگانه توصیه می‌شود. همچنین بر رفع بیهوشی و غش نیز مؤثر است و به افرادی که افسردگی و ضعف اعصاب دارند، پیشنهاد می‌شود از اسپری مداوم آن در اتاق خود استفاده کنند.

افزون بر این ها، یک ضدعفونی کننده قوی هم به حساب می‌آید و می‌توان از آن برای گندزدایی و خوش بو کردن سطوح و حتی رفع جوش‌های صورت استفاده کرد.

۵ نکته ساده و اساسی در تشخیص گلاب اصل

فرآیند گلابگیری هم زمان بر بوده و هم به مقدار زیادی گل چیده شده تازه نیاز دارد. گل‌های سرخ را قبل از ظهر چیده و به کارگاه می‌آورند. یکی از راه‌های تقلب افراد سودجو، استفاده از گل‌های کمتر و اضافه نمودن اسانس تقلبی داخل دیگ است. یا با اضافه کردن اسانس‌های طبیعی به آب، مخلوطی درست می‌کنند که بو و عطر گلاب بدهد.

۱- خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

۲- به طور دقیق عطر و بوی گلاب را بررسی کنید.

۳- رنگ و شفافیت گلاب را بررسی نمایید.

۴- طعم و مزه گلاب را بچشید.

۵- گلاب اصل و خالص ماندگاری بالایی داردو پس از گذشت یکسال نیز، همان عطر و بوی قبل را می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->